گردشگری در برزیل و نقش جاذبه های گردشگری در رونق این صنعت

برزیل دارای بخش گردشگری قوی و پر جنب و جوشی است و گردشگری در برزیل نشان دهنده یک صنعت رو به رشد و توسعه یافته در این کشور است.

جاذبه های گردشگری برزیل
جاذبه های گردشگری برزیل

برزیل دارای بخش گردشگری قوی و پر جنب و جوشی است و گردشگری در برزیل نشان دهنده یک صنعت رو به رشد و توسعه یافته در این کشور است، چرا که برزیل سالانه میلیون ها – حدود سه میلیون بازدید کننده خارجی – بازدید کننده و گردشگر از کشورها و کشورهای مختلف جهان را به لطف حضور در این کشور دریافت می کند. از مناظر طبیعی پارک‌ های ملی، جنگل‌ های وسیع، استراحتگاه‌ها و هتل‌ ها تا سواحل شنی، آثار باستان‌ شناسی، و مکان‌ های موجود در فهرست میراث جهانی یونسکو.

جاذبه های گردشگری برزیل

سفر به برزیل
سفر به برزیل

دلایل و عوامل زیادی وجود دارد که گردشگران را به بازدید از برزیل سوق می دهد که در زیر به مهمترین آنها اشاره می شود:

  • سواحل زیاد: برزیل در امتداد مرزهای ساحلی خود، علاوه بر سواحل جزایر این کشور در اقیانوس اطلس، حدود 2000 ساحل را شامل می شود و به همین دلیل برزیل مقصد گردشگری مناسبی برای دوستداران ورزش های ساحلی و آبی است.
  • تنوع مناظر: برزیل شامل 62 پارک ملی، تعداد زیادی ذخایر، رودخانه معروف آمازون، آبشارهای جنگلی بارانی ، آبشار ایگوازو و بسیاری از جاذبه های طبیعی دیگر است.
  • تنوع فرهنگی: برزیل ترکیبی از تنوع فرهنگی دارد که منجر به بسیاری از سنت‌ ها و جشن‌ های برزیلی شد که توسط مردم بومی و آفریقایی-برزیلیایی مانند سبک موسیقی بوسا نوا و هنر رزمی کاپوئرا به ارمغان آوردند.
  • جشن‌ ها و فستیوال‌ ها: برزیل شاهد جشن‌ های بسیاری است که بسیار مورد علاقه ساکنان و گردشگران است، مانند کارناوال، جشن هفته مقدس یا Semana Santa برزیل، جشنواره‌های ژوئن، جشنواره سنت ویتو و جشن تعطیلات مسیحی.
  • غذا: برزیل غذاها و غذاهای لذیذ زیادی را با انواع مواد اولیه محلی ارائه می دهد که برخی از آنها غذاهای سنتی این کشور محسوب می شوند.
  • ورزش: برزیل خانه بهترین تیم فوتبال جهان است . مردم برزیل آنقدر این ورزش را دوست دارند که بازدیدکنندگان نمی توانند فرصت بازی فوتبال در آنجا را از دست بدهند.
  • هوای معتدل: برزیل در طول سال حدود 300 روز آفتابی دارد و در پاییز و زمستان هوا معتدل و مناسب است.

اهمیت بخش گردشگری در برزیل

جاذبه های گردشگری برزیل
جاذبه های گردشگری برزیل

بخش گردشگری در برزیل از اهمیت زیادی برای این کشور برخوردار است. این امر به توسعه اقتصاد ملی کمک می کند، زیرا سهم بخش مسافرت و گردشگری طبق آمار سال 2018 به 8.1٪ در تولید ناخالص داخلی رسیده است.
بخش گردشگری نیز در ایجاد تعداد زیادی فرصت های شغلی و شغل نقش داشته است. برای جمعیت محلی، و صنعت گردشگری به یکی از بزرگترین بخش های کار در کشور تبدیل شد. تعداد مشاغل موجود در این بخش در سال 2005 میلادی به حدود 250 هزار شغل رسید و تعداد مشاغل در صنعت مسافرت و گردشگری برزیل تا سال 2004 میلادی به حدود 9 میلیون شغل رسید و رشد گردشگری باعث احیای هتل ها و استراحتگاه ها علاوه بر مغازه ها و بازارهای تجاری شد.

بخش گردشگری در برزیل در چند وقت اخیر شاهد پیشرفت قابل توجهی بوده است. سهم بخش گردشگری در مقایسه با کشورهای همسایه از نظر جنبه اجتماعی-اقتصادی کشور تا حدودی کم بود و با گذشت زمان، بخش گردشگری مورد توجه قرار گرفت و برزیل در رتبه نهم بیشترین مقاصد گردشگری در جهان قرار گرفت. قاره آمریکا در سال 1990 پس از میلاد، جایگاه ششم را در سال 1997 پس از میلاد به خود اختصاص داد و تعداد بازدیدکنندگان نسبت به سال 1996، که تعداد آنها به حدود 2.8 میلیون بازدید کننده و گردشگر رسید، 6.9 درصد افزایش یافت. بخش گردشگری به رشد خود ادامه داد. همانطور که آمار سال 2018 ثبت کرد که برزیل حدود 6.6 میلیون گردشگر بین المللی را دریافت کرده است که نسبت به سال 2017 0.5 درصد افزایش داشته است،

انواع گردشگری در برزیل

برزیل انواع مختلفی از گردشگری را به بازدیدکنندگان و گردشگران خود ارائه می دهد که سلیقه های مختلف را برآورده می کند که در زیر به مهمترین آنها اشاره می شود:

  • گردشگری ساحلی: برزیل شامل هزاران سواحل در امتداد سواحل خود است که با چشم اندازهای طبیعی منحصر به فرد خود متمایز می شوند.
  • اکوتوریسم طبیعی: برزیل دارای جاذبه های طبیعی بسیاری است که انواع مختلفی از حیوانات و گیاهان را در خود جای داده است. رودخانه آمازون، آبشار ایگوازو، پارک های ملی و ذخایر طبیعی.
  • گردشگری فرهنگی و میراثی: برزیل با برگزاری بسیاری از رویدادها و جشن های سنتی که بیانگر فرهنگ و میراث مردم برزیل است، به بازدیدکنندگان خود فرصت کشف میراث قومی و فرهنگی متنوع این کشور را می دهد.
  • گردشگری غذا و غذا: غذاهای برزیلی با ارائه بسیاری از غذاها و غذاهای متمایز با تنوع مواد محلی، مطابق با سنت های مختلف منطقه ای در این کشور، مشخص می شود.

مهم ترین مکان های توریستی برزیل

برزیل مکان ها و جاذبه های شگفت انگیز زیادی دارد که در زیر به مهمترین آنها اشاره می شود:

  • آبشار ایگوازو: این آبشارها در مرز بین برزیل، آرژانتین و پاراگوئه قرار دارند و یکی از بزرگترین آبشارهای جهان به شمار می روند که ارتفاع برخی از آنها به حدود 80 متر می رسد.
  • مجسمه مسیح نجات دهنده: مجسمه سنگی عظیم عیسی مسیح در ریودوژانیرو است که یکی از جذاب ترین بناهای تاریخی برای گردشگران و بازدیدکنندگان به حساب می آید. یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان و یک نماد مذهبی در جامعه کاتولیک است.
  • مجمع الجزایر فرناندو د نورونا یک پارک ملی دریایی حفاظت شده است، با حدود 21 جزیره زیبا و سواحل بسیار.
  • Pao de Acocar: این کوه سنگی عظیمی است که توسط آب در شهر ریودوژانیرو احاطه شده است.
  • پارک ملی Liençois Marniensis: در شمال برزیل واقع شده است و شامل زمین های بیابانی و دریاچه ها می شود.

بهترین زمان برای سفر در برزیل

بهترین زمان برای گردشگری در برزیل بستگی به فعالیت هایی دارد که گردشگر می خواهد انجام دهد که به شرح زیر است:

  • پیاده‌ روی و گشت‌ و گذار: بهترین زمان برای پیاده‌ روی و گشت و گذار در فصل زمستان است که بین ماه‌ های می تا سپتامبر ادامه دارد و دمای هوا بین 20 تا 30 درجه است.
  • بازدید از پانتانال: بهتر است از بزرگترین تالاب گرمسیری جهان (پانتانال) در فصل خشک بین ماه می و سپتامبر بازدید کنید.
  • پرنده نگری: بهترین زمان برای پرنده نگری بین ماه های تیر تا شهریور است که علف های هرز در سطح باتلاق ها ظاهر می شوند که محیط مناسب و زیستگاه بسیاری از پرندگان را تشکیل می دهد.
  • موج‌ سواری: بهترین زمان برای انجام ورزش‌های آبی بین ژوئیه و فوریه است که میانگین سرعت باد (37 کیلومتر در ساعت) 23 مایل در ساعت است و موج سواری بین ماه‌های می تا فوریه ترجیح داده می‌ شود.
عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.